26 lutego 2011

W dniu3 marca w Japonii obchodzi się Święto Lalek (Festiwal Lalek) - hina-matsuri, inaczej zwany Dniem Dziewczynek, a dawniej także Świętem Kwitnących Brzoskwiń. Chodzi o japońskie lalki ubrane w stroje z epoki Heina, a przedstawiające dwór cesarski. Ponoć niektóre lalki kosztują ponad 12000 zł (przeczytałem w internecie, czyli wiadomość nie do końca pewna).
I o tym właśnie jest moja haiga zamieszczona w lutowym WHA Haiga Contest



święto lalek -
biało-różowe kwiaty
w brzoskwiniowym sadzie

7 komentarzy:

  1. Gratulacje Andrzeju!
    Ty już na WHA masz stałe miejsce.
    Fajnie :-)

    Magda

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję Andrzeju pięknego haiku i haigi :)

    Pozdrawiam,
    Robert

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne! Nigdy nie widziałam brzoskwiniowego sadu :-(

    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  4. How beautiful, you are an artist Eddie

    OdpowiedzUsuń
  5. Magdo Iwono Robercie dzięki bardzo. Jakoś udaje mi się co miesiąc publikować w WHA. Tak prawdę mówiąc też nie widziałem sadu brzoskwiniowego.

    Thanks Lorraine. I try drawing but...

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Andrzeju!
    Podoba mi się ta haiga. Wiele kiedyś czytałam o tradycjach Japonii i święcie lalek. Faktem jest, że to zupełnie inny kraj niż Polska, mają inne religie, tradycje,obyczaje, kulturę.
    Wiele wieków izolowali się skutecznie od świata zewnętrznego.
    Żeby zrozumieć Japończyków, trzeba tam zamieszkać - przynamniej przez 5 lat, a i tak się ich nie pozna w 100% dlatego unikałabym pisania haiku związanego z ich kulturą czy tradycjami.

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz rację Tereniu. Ale tu są przedstawione tylko dwa obraz święto lalek i kwitnące brzoskwinie. Bez zagłębiania się w temat :-)

    OdpowiedzUsuń